Love Rasulullah.

Thursday, February 19, 2009

Apa Dah Jadi Dengan MPMUM??


Kecewa aku apabila melihat kondisi MPMUM sesi 08/09 yang semakin hari semakin merosot dari sudut tindakannya. Sebagai sebuah persatuan pelajar yang mendapat mandat daripada mahasiswa seharusnya selera mereka di penuhi sedaya mungkin. Kemenangan yang di perolehi bukan semata-mata di sebabkan kempen yang di lakukan , tetapi perlu di ingatkan juga "mereka" yang bertungkus lumus didalam membantu melincinkan dan merealisasikan kemenangan ini.

Rupa-rupanya di sebalik permasalahan ini, Aku di maklumkan , MPMUM tidak di layan seperti lagak "student power". Segala gerak kerja MPMUM mengalami birokrasi yang sangat "menyusahkan" oleh HEPA daripada sekecil -kecil perkara sehinggalah sebesar-besar perkara. Memang sudah di jangka keadaan ini akan berlaku. Mungkin kekalahan pihak "lawan" setelah 4 tahun mereka memerintah kini di balas melalui kuasa ala-ala **** oleh Hepa menjadi tabiat mereka.

Melihat situasi ini, MPMUM harus tampil lebih berani . MPMUM harus bersikap "check n balance" kepada pentadbiran sekirannya mereka bermain tarik tali dengan MPMUM sendiri.Pokok pangkalnya berbalik kepada fungsi kepimpinan. Perlu ada keberanian, misi yang jelas serta mempunyai semangat yang tinggi.

0 comments:

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger