Love Rasulullah.

Wednesday, September 23, 2009

Hati-hati " Polis " sudah berkeliaran.


Banyak isu, banyak kes jenayah, banyak kebobrokan mainan politik menyebabkan polis sudah hilang kawalan. Mereka tertekan. Lalu langkah dan strategi penyamaran pun di gunakan secara berlaluasa.

Berita harian :

Musa berkata, anggota polis berpakaian preman dan rondaan menggunakan kenderaan tanpa logo polis akan diperluaskan untuk mencegah jenayah dengan dengan lebih berkesan. Beliau berkata, strategi berkenaan akan terus diperluaskan dan dipraktikkan secara berperingkat-peringkat di seluruh negara bagi mengekang pelbagai kejadian jenayah.

"Saya sudah bincang untuk wujudkan pegawai dan anggota polis tanpa uniform dan ia sudah dilaksanakan secara berperingkat-peringkat. Separuh tempat sudah ada anggota yang ditugaskan untuk berkawal," kata Musa.

Anggota polis terbabit akan ditempatkan di semua kawasan dan tidak bertumpu kepada kawasan panas semata-mata.

"Kawasan 'hot spot' (panas), kita sudah ada anggota kita sendiri dan anggota Rela (Ikatan Relawan Rakyat), bila ada pihak berkuasa... jenayah kurang berlaku di kawasan terbabit sebab mereka (penjenayah) lari ke kawasan lain dan kerana itu rondaan perlu dijalankan di semua tempat.

Jadi kepada semua aktivis , penjenayah, dan mereka yang suka peningkan kepala Polis...Hati-hait la lepas ni. Silap hari bulan, tukang kutip sampah pun boleh cekup korang..:) - sekadar pandangan .

0 comments:

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger