Love Rasulullah.

Wednesday, October 21, 2009

Sejadah Berdiri ....betul Ke?


Lagi satu isu yang gempar kat negara kita ni. Isu yang hampir mahu mengalahkan isu rasul melayu, isu pergoalak politik dan lain-lain. Masa ni la media tergila-gilakan benda ni. Asal benda pelik ja mesti medai buat cerita.

Bagi aku , tengok boleh tapi percaya fikir 100 kali la. Kecuali kalau betul-betul jadi depan mata baru percaya.

Semalam aku dengan member serumah cuba buat demontrasi sejadah bersembahyang seperti gambar yang di laporkan media. Jadi sebiji..Mudah ja..kalu nak tau cubala kat rumah sendiri.


Apa pun , benda ni mungkin ya mungkin tidak.

Mungkin nak perli orang kat kampung ni yang kerap tak solat agaknya, jarang guna sejadah untuk buat lapik sujud.

Mungkin juga tanda akhir zaman benda pelik-pelik ni.

mungkin juga, perbuatan manusia di situ yang nak mempopularkan kampungnya.

Mungkin juga media yang nak dapatkan publisiti murahan untuk beritanya.

Mungkin juga syaitan yang sengaja mahu menyesatkan manusia ,,mana nak tau silap hari bulan sejadah tu di jadikan barang pujaan seperti orang puja kubur. Al maklumlah akhir zaman ni ramai umat manusia ni yang lemah imanya..Seperti nabi kata, di akhir zaman , umat ku ramai tapi seperti buih di lautan.

Ramai juga yang dapat Tengok benda ajaib sikit dah terbeliak biji mata. Jangan jadi seperti fahaman anamisme sudah.. Zaman nabi , tengok matahari kata tu la Tuhan. tengok pokok ada kuasa sikit maka tu la Tuhan dan di sembahnya ..so takkan kita nak masyarakat kita pun macam tu.

Dari satu sudut , kejadian ini juga menunjukan kepada kita kena check balik iman kita betul. Selalu muhasabah.. jangan mudah yakin dengan perkara seperti ini . -sekadar merapu & berkongsi.

0 comments:

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger