Love Rasulullah.

Sunday, August 2, 2009

Kezaliman ISA kita perlu EMPATI dan TAHU.






Saya cadang mereka yang mengutuk tindakan GMI menlaksanakan demo semalam , di masukan ke dalam tahanan GMI dan menerima nasib seperti mana tahanan -tahanan yang di siksa teruk smapi kehari ini. Bukan setakat duduk dalam tu, sehari dua, tetapi lapan atau sepuluh tahun , merasai jauh darpada keluarga, hari-hari kena tekanan, siksaan dan sebagainya.


Saya petik sikit kata bekas seorang tahanan ISA , MAt Sah :

" saya telah di campak dengan kuat ke atas lantai simen, dan mereka telah menekan belakang leher saya dengan lutut mereka sehinggalah saya merasa kesakitan yang amat sangat. Bahagian pipi kiri saya juga telah di tekan ke atas lantai simen yang kotor, saya kemudiannya telah ditarik ke atas dan di tolak dengan kasar ke dewan solat sambil tangan bergari. Tulang rusuk kanan saya telah di tolak dengan kuat ke atas lantai sehingga saya berasa sukar untuk bernafas, dan ketika itu juga pipi saya berada di atas lantai. Kemudian , saya telah di arahkan untuk bangun dan gari di tukar daripada belakang ke hadapan,. saya telah di arah untuk duduk bersilang kaki menghadap dinding dan kepala saya telah di hantuk ke dinding"



Mungkin mereka yang tidak sokong GMI ini , merasakan bahawa, tindakan tersebut sia-sia, tetapi tidakkah mereka merasakan bahawa rakyat memang benci pelaksanaan AKTA ini. Kalau tiadak mana mungkin sampai 50ribu orang sanggup turun.

Ada juga cadangan menteri-menteri UMNO suruh buat forum, perbincangan, saya sangat setuju cadangan ini . Tapi buat debat terbuka, tempat yang luas , jemput semua rakyat datang, kita tengok siapa takut siapa berani, siapa salah , dan siapa yang benar. Tapi kita dah ada record mereka, mana perdebatan terbuka tentang sesuati isu , mesti tidak muncul diri, sebelum ini pun dah anjur, tetapi semuanya negatif, banyak alasan pula mereka reka.


Saya geli geleman dengar kenyataan Dato hishamuddin :

"Saya rasa dengan cara yang mereka buat ini, rakyat akan tahu sendiri siapa yang konsisten dan ikhlas, saya tak kata undang-undang yang digubal oleh manusia itu sempurna," kata beliau.

Saya rasa kalau kerajaan nak tunjuk mereka ini Ikhlas , izinkan mereka yang di siksa dalam tahanan ISA bersuara bersam-sama untuk bagitahu rakyat bahawa AKTA ini zalim. - sekadar pandangan.




2 comments:

Anonymous said...

BENCI !!! BENCI!!BENCI!! ISA !!-

Anonymous said...

benci golongan2 yg MEMPERTAHANKAN ISA. eh.. bukan munafiq eh?

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger