Love Rasulullah.

Wednesday, December 9, 2009

Mahasiswa dulu & sekarang.

Saya memetik kata-kata 3 orang pensyarah di Universiti Malaya.

Beza mahasiswa zaman dahulu dan sekarang jauh berbeza, hujahnya saya boleh tunjuk paperwork mahasiswa zaman dahulu dengan paperwork zaman sekarang (Fak. Sastera)
Saya pernah tanya sewatu kuliah kepada pelajar siswa/i yang aktif dalam berpolitik dan beraktiviti tentang sesuatu pelajaran..apa yang saya kesal kebanyakkan gagal memberi respon yang baik (API)
Beza mahasiswa dulu dan sekarang menghadapi krisis intelektual yang tinggi. ,kalu dulu Mahasiswa bukan lagi tugasnya di Universiti ikut latihan Debat , tetapi mahasiswa tu sendiri yang kena tampil berdebat ..Isu banyak..(Fak Sains).
Dalam senario politik nasional sekarang ini, pertarungan sengit antara PR dan BN . Keadaannya menimbulkan pelbagai taktik-taktik yang masing-masing mahu menjatuhkan antara satu sama lain ? Kesan Politik luar telah mempengaruhi dalam kampus mahasiswa. Pertarungan Berpuak juga berlaku . Situasinya pun sama seperti di luar. Kesanya saya lihat mahasiswa tidak lagi membawa imejnya sebagai individu yang giat mendapatkan ilmu untuk meningkatkan potensi diri sebagai pencorak masa depan malaysia..tapi BETULKE????


1 comments:

.: Si BungaKopi : . said...

bilangan mahasiswa yg prihatin semakin corot. mahasiswa tersekat idea dan kebebasan. mahasiswa sekarang hanya jadi pk turut. semua yg keluar drp mulut pensyarah disalin bulat2 demi mendapatkan A dalam paper tersebut. tiada lg mahasiswa berfikiran kritis. terlalu banyak yg menyekat mahasiswa sekarang.

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger