Love Rasulullah.

Friday, February 12, 2010

Nasib Kedai DO RE MI di Bawah "Kuasa" Lim Guang Eng!

Petikan Kosmo di Ambil :

Saya sanggup ikut apa juga arahan atau permintaan kerajaan negeri asalkan dibenar terus berniaga di sini. Janganlah roboh premis saya, ini punca rezeki saya.

"Saya mohon diberikan sedikit masa, sepuluh minit pun tidak mengapa. Tetapi mereka terus merobohkan beberapa rumah pokok di sini.

"Mereka kata ini arahan kerajaan negeri dan tidak boleh ditangguh," luah Johar yang memberitahu mahu terus berniaga di situ walaupun menyedari tanah di kawasan pantai itu adalah milik kerajaan negeri.

Katanya, sebanyak RM300,000 telah dibelanjakannya sepanjang berniaga di situ semata-mata untuk menyediakan kemudahan tandas, surau serta kemudahan lain bagi menarik minat pelancong asing.

"Kawasan ini dahulunya terbiar dan tidak diusaha sehinggakan tiada pelancong berminat datang. Setelah saya habiskan semua simpanan dan wang yang ada untuk membangunkan kawasan ini, ini balasan yang saya terima," katanya ketika ditemui di rumah pokoknya.

Menurut Johar, beliau hanya menerima tiga surat dari Pejabat Daerah dan Tanah kawasan Timur Laut meminta dia merobohkan premisnya dalam masa sebulan sejak negeri itu ditadbir parti pembangkang.-sekadar merapu dan berkongsi.


0 comments:

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger