Love Rasulullah.

Sunday, May 2, 2010

APCO , ASERO & 1 Malaysia. Muhasabah IMAN kita ?

Seekor Panda yang gemuk mempunyai semangat yang gigih untuk mempelajari ilmu pertahanan diri. Dia sanggup bersusah payah memanjat ribuan anak tangga untuk menimba sebanyak mungkin Ilmu Pertahanan diri dengan tok guru " kura-kura " agar dia mampu menjadi "The Great Worrior " dalam hidup.

Sekali dia belajar , gagal, di ejek oleh rakan seguru denganya. Ye la, Si panda ni gemuk dan comel gayanya, tiba-tiba mahu belajar ilmu tersebut. Asal nak masuk sahaja langkah sahaja sudah kecundang dan ditertawakan rakanya. Namun , dia Gigih , belajar dari kegagalan , sehinggalah berjaya bergelar "the Great Worrior " yang di geruni kawan dan lawan . Dialah hero penyelamat masyarakat kampungnya.

Wonderpat dan rakannya , sentiasa optimis dalam misinya untuk menyelamatkan sesiapa sahaja. Tema mereka " APA yang PENTING kerjasama!" ..Bekjar kesana dan kemari dengan bot penyelamat untuk menolong dan membantu sesiapa sahaja dalam kesusahan.

Doraemon, merupakan rakan karib yang mempunyai "Ithar" yang tinggi dengan kawan serumahnya Nobita. Menjadi penolong di saat Nobita kesusahan . Poket ajaib yang memuatkan beribu-ribu alat ajaib sentiasa digunakan bila-bila sahaja ketika Nobita berada dalam situasi genting. Doraemon penyelamat dan pembantu Nobita dan kawan-kawanya :)

Konsep di sini adalah pembantu dan penyelamat. Paling penting yang perlu di selamatkan adalah Islam dan Umat Islam.

Palestin , merupakan negara Umat Islam , juga Kiblat Pertama Umat Islam , pernah berlakunya peristiwa Israk dan Mikraj yang merupakan satu perkara yang berada di luar lingkaran jangkauan mata ,dan akal kita untuk memikirkan satu malam yang telah di nukilkan dalam Al-quran tatapan harian kita.

Namun, Sekarang , apa sudah jadi dengan Palestin. Kalau kita search dalam google maps, peta Negara Palestin , susah nak jumpa tapi kalau nak taip cari Negara Israel , mudah sangat. Apa sudah tiada PETA NEGARA PALESTIN??? .

Sudah cukup kekejaman Zionis -Israel laknatulllah dalam usaha mereka untuk melenyapkan Negara Palestin dan Umat Islam Palestin dari muka Bumi ini.

Kalau kita update perkembangan di sana, baru-baru ni , 30 April ,seramai 4 orang mati Syahid apabila mereka terperangkap dalam terowong dan dilemparkan racun oleh tentera Israel dan mereka mati di situ. Kejam bukan ?

Jadi, apa lagi yang kita fikirkan. Dalam keadaan sudara seakidah kita di sana tertindas teruk, kita di Malaysia bagaimana rasanya ?

Lebih Malang , apabila Malaysia pula mengambil Islrael -Zionis - Yahudi sebagai penasihat kepada "Negara Islam pimpinan Kerajaan sekarang " . Mudah katanya kenapa Malaysia pula mengambil APCO worldwide dan juga Asero sebagai kawan karib ?. Nampak jelas Malaysia mengiktiraf negara yang sah-sah melakukan kezaliman dan penindasan terhadap Umat Islam.

Bagaimana pula kita rasa dengan perkara ini ?

Suka aku nak berkongsi ayat Al-Quran dalam Suroh :

"kepada orang munafik , bahawa mereka akan mendapat seksaan yang pedih, (iaitu) mereka orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin . Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah SWT" - An nisa 138-139.


Sepatutnya kita perlu menjadi Individu penyelamat yang sentiasa melakukan persiapan dan menafkah diri untuk memudahkan urusan orang lain khususnya ummat Islam . .

Menjadi " pemimpin Islam " dalam " Negara Islam " di mana dalamnya terdapat ramai "Ulama Islam " yang seringkali mengeluarkan " Fatwa-fatwa semasa tentang Islam " perlu memiliki kesederan tentang kebiadapan wujudnya " pakatan haram " ini.

Di sini pak-pak mufti kena berperanan tampil kemukakan pandangan terhadap isu yang jelas memalukan Imej Malaysia " Negara Islam " ini . Pak-pak mufti jangan tersilap dalam mengeluarkan Fatwa yang bayak dalam yang remeh-temeh seperti bicara politik dalam Masjid, orang bukan Islam baca Al-Quran dan sebagainya .

Cukuplah Pak-pak Mufti dengan Fatwa hanya untuk kenyangkan perut sendiri. Beranilah dalam ketengahkan Hujah dan Fatwa apabila menyentuh soal asas dalam Islam itu sendri.

Penindasan Negara Palestin merupakan kebiadapan Zionis Israel terhadap akidah Umat Islam. Pembuhuhan Saudara Islam tidak boleh di maafkan. Lebih Kejam lagi sekiranya kita yang mengaku Islam dan juga pemimpin Islam melakukan pakatan haram untuk kepentingan peribadi yang gilakan kuasa dan kejarkan kemewahan dunia yang menipu ini .

Redhokah kita , Malaysia buat Hubungan sulit dengan Israel Penindas Umat Islam di Palestin ??
Fikir-fikirkanlah , APCO WORLDWIDE, ASERO lah yang menelurkan 1 Malaysia sekarnag ini .

Dahulu aku sangat kagum dengan konsep 1 Malaysia , namun bila tahu perkara di sebaliknya , aku mula berfikir berkali2. Aku, Rakyat dan Malaysia pun rasa macam sudah tidak selamat ..

Mungkin Sistem pemerintaha British Era Millenium akan menjelma di Malaysia sepertimana kedatangan awal mereka ke tanah melayu ..

Tidak mengapa, cuma sekadar ilusi aku .

Anda bagaimana? , muhasabah dan tanya IMAN kita hari ini/

Sekadar berkongsi, Tak paksa untuk mempersetujui .

1 comments:

Anonymous said...

Bukan sistem pemerintahan BRITISH yang dirisaukan muncul kembali.NEGARA telah sedia terjajah apabila penjajah yang telah pergi namun meninggalkan 'perlembangaan penjajah a.k.a perlembagaan REID' yang di IMANI oleh pemerintah kini.

Yang dirisaukan,Malaysia mungkin bisa jadi seperti PALESTIN. Ruang untuk YAHUDI memulakan serangan terhadap umat ISLAM MALAYSIA semakin luas dan dekat dengan adanya APCO. Mungkin telahpun bermula dengan serangan pemikiran yg tidak kita sedari pun..

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger