Love Rasulullah.

Monday, July 5, 2010

AsKum abg.

Hari ini aku mendapat 1 "sms" daripada seorang adik UM, junior aku la. :), (male ok). Aku simpulkan dari maklumat dia tu bahawa sudah ada anasir mahu meracuni pemikiran mahasiswa baru di UM . Ini "SMS" nya.

"AsKum abg, sy nk habaq ni & nak tanya, buat apa kat depan gate Um pg kemarin. Klu Sy tngk ok ja, tp da slh srg kakak kat kolej sy nih, lebh krg sebaya ngan ust la kot, dia kt... apa yg jadi kat luar pg kemarin, yg smbt-smbt tu semua puak yg suka bt kcu lam kampus, pengganas, .x percaya tengok dlm FB diaorang siap da vedio pasal diaorang lwn pihak pentadbiran . Diorang ni dik, da grkn bwh tnh . Btl ka abg???!


Hmm, aku dah agk benda ni cmfirm akn jadi. Sebab tiap tahun ni la kerja diaorang. Burukan-burukan PMIUM , fitnah itu ini , doktrin itu ini dah menjadi perkara lazim setiap tahun.

Sepanjang Haluan siswa ni , UM milik HEP dan PM (pembantu mahasiswa ) . Mereka berhak buat apa sahaja yang mereka suka.

Waktu aku 1st time masuk UMKL , Kolej 8 waktu tu, memang la tak dak diaorang kutuk secara direct pada batang tubuh PMIUM. tapi depa akan doktrin melalui alunan Cheers, kemudian doktrin melalui slot bersama NC, TNC, Pegawai keselamatan dan Pegawai HEP termasuk pengetua-pengetua kolej.

"paling famous diaorang akan bagi tau, jangan join kumpulan bersifat pengganas yang suka berpolitik . Masuk Universiti tumpu pada study saja "

Salah satu cara lagi doktrinisasi diaorang pula adalah dalam Sel-sel kecil. Ataupun kelompok LDK . Haa, waktu ni diaorang masuk sikit-sikit ,kita yang dalam sedar tak sedar sebenarnya ada proses doktinisasi di situ .Mana taknya, dah letih semacam, kalau yang larut dengan suasana memang tak boleh buat apa la, terima bulat-bulat ja. Sapa yang ada Fikrah dan bijak menilai , dia akan tahu baik buruk.

Paling tak tahan dalam MHS ni adalah , ada slot-slot Pak-pak menteri akan datang. Kalau yang Pak Menteri ni , totok UMNO dia akan sentuh juga politik dan UMNO dia tu. Tapi berdegar tak bagi pelajar terlibat dengan politik .

"Paku dulang , paku serpih , kata orang depa yang lebih "

Akhir sekali , MHS ni akan dibinding dengan konsert sebagai penutup ,hhh best la kot, sebab ada nyanyi-nyayi pa semua ;)

Apapun dalam Islam ada tatacara tersediri dalam memastikan kesahihan maklumat sebelum di terima bulat.. Boleh rujuk suroh Al hujurat : 6 -EnD.

Sekadar berkongsi
tak paksa untuk mempersetujui.

4 comments:

Aizat Salleh said...

Salam

Biasa tu pie, depa dah start keja dah. Kita tak gerak2 lagi nih...

Mati perjuangan kalau tak gerak ni..

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid said...

salam..

terbaik pmium..

faqrul said...

mungkin perkara biase...
nak buat macam mana..
bersabar jer la.. teruskan lah perjuangan.. bersama tegakkan agama..
moga pertolongan Allah s.w.t selalu bersam kita...

Anonymous said...

Assalamualaikum lebih baik dari ASKUM!!!..

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger