Love Rasulullah.

Friday, January 14, 2011

Saya ada 2 hajat.


Ni kawan saya Azim, waktu nak berlepas ke Mesir.Gambar ni kat KLIA.
Saya yang sebelah kanan dia.Sebelah kiri dia, Amar Osman. Semua ni members saya waktu sekolah dulu-dulu ..SPM sama-sama. Dah 5 Tahun, baru jumpa balik si Azim ni .

Yang perempuan sudah tentulah Ibu kawan saya. Banyak saya belajar daripada Mak dia, sifat ,ketabahan dan perwatakan dia.

Seronok tengok kawan naik flight terbang g jauh-jauh, tingalkan orang tersayang. Sampai nangis mak dia.Saya paling koman pun, boleh terbang setakat naik Air Asia ja..haha.

Belajar-belajar sungguh2 la azim..berjuang sungguh-sungguh, jangan sangkut sudah :).

AKU PULA....

Dah lama terdetik dalam hati, satu satu hari saya berazam untuk menjadi seperti dia. Ala hanya Mahu meninggalkan Malaysia menjijak pasir yang Nabi & para sahabat jijak ketika Hijrah Pertama dalam Islam.

Hajat yang untuk ke tempat kedua, mahu menjijak kaki atas salji asli , bukan salji buatan macam kat bukit cerakah tu, yang tu karut tak real lansung.

Show me the way....Insyaallah I'll be there...mungkin berseorangan, berdua , atau lebih :).

Tapi ..........PTPTN sangkut la, tak boleh p luaq negara ..Adeh..-ENd.


Sekadar berkongsi.

5 comments:

Bungakopi said...

hahhah. ending dia lawak. kami di upsi ptptn blom masuk.

Mohd Shafie Hashim Al-Qadahi said...

to Bungakopi : Ya ka, sama la UM, tapi kami mungkin dalam area 25 jan kot ..x pa, awai2 ikat perut dulu..:)

kak long said...

waah..tempat salji...Japan is the best place i think..anyway, selamat menunaikan 2 hajat tersebut..amin..

Anonymous said...

besar hajatnya bang..haha

Mohd Shafie Hashim Al-Qadahi said...

To Kak LOng : Insyaalah

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger