Love Rasulullah.

Friday, July 24, 2009

Pertembungan dua Penjuru.



Mengapa ada dua kepala demontrasi satu yang sokong (PRO-ISA) dan satu lagi (ANTI-ISA). Benarkah akan berlaku kacau bilau dalam demontrasi kali ini .

Mungkin yang PRO-ISA satu batalion yang cuba untuk menghalang di peringkat awal batalion dari ANTI-ISA.

Kedua-duanya adalah salah sebab perhimpunan haram (kononya bagi mereka yang bebal otaknya). Jadi mana satu FRU akan tembah gas pemedih mata ?? PRO-ISA atau sebaliknya? Dana mana satu akan di tangkap polis??

Pro-ISA tegas dengan slogan 1 malaysia , selamatkan malaysia, kekalkan ISA dan Pertahankan Hak istemewa orang melayu !..Slogan pun berunsur perkauman.Tak pasal-pasal nak pertahankan Hak orang Melayu . Bukan demo atau rusuhan kaum. Pelik juga PRO-ISA ini . Namapk macam saja nak buat kacau. Berbeza dengan anti-ISA tegas dengan 3 tuntutan bebaskan tahanan ISA, Tutup Kem kemunting dan mansuhkan ISA.

Kadang terfikir juga DEMO 1 hari bulan ini akan jadi demon yang paling seronok dan meriah. Bagi Batalion Anti ISA ada Mursyidul Am yang turun Tok guru Nik Abdul Aziz nik mat. kalau PRO-ISA pula ada Presiden Perkasa Dato PAduka ibrahim Ali. Hmm memang sempoi punya. Silap hari bula, kedua-dua figure ni jalan serentak. Kedua-dua belah pihak bergabung dan hantar memoramdum sekali.

Apapun memang lawak la demo 1 hari bulan ni . Mungkin lebih baik juga , Dato Najib yang tunggu di Istana bersama-sama sultan untuk menerima memoramdum.

0 comments:

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger