Love Rasulullah.

Tuesday, January 5, 2010

PMIUM :"ALLAH: Siapa yang Punya?"





"ALLAH: Siapa yang Punya?" (anjuran FPF & PMIUM)
-Bersama YB Khalid Samad (MP Shah Alam), Tan Sri Murphy Pakiam (Ketua Paderi Roman Katolik KL), Dr. Asri Zainal Abidin (Bekas Mufti Perlis) & Dr. Mohd Farid Mohd Shahran (ISTAC, UIAM)

Date:
Monday, January 11, 2010
Time:
7:45pm - 10:30pm
Location:
Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH)
Street:
Jln Maharajalela, 50150 Kuala Lumpur - (berhadapan Stesen Monorail Maharajalela)

Keputusan Mahkamah Tinggi baru-baru ini membenarkan akhbar mingguan Herald Catholic Weekly menggunakan nama "Allah" dalam penerbitannya telah menggemparkan masyarakat di negara kita khususnya masyarakat Melayu-Islam.

Lantas, pelbagai pihak telah melontarkan pandangan dan kupasan samada berbantuk ilmiah, emosi bahkan tidak kurang juga yang memanipulasikan isu ini untuk kepentingan politik dan meraih populariti.

Oleh itu, dengan bangganya Free Public Forum dengan kerjasama Persatuan Mahasiswa Islam UM pada kali ini akan mengetengahkan satu lagi siri perbincangan umum bagi mendapatkan kupasan lanjut berkaitan isu ini untuk dihidangkan kepada pendengar.

FPF pada kali ini akan menjemput panelis yang memiliki latar belakang berbeza untuk melontarkan pandangan-pandangan yang pelbagai dan seterusnya mengemukakan cadangan-cadangan bernas untuk diharmonikan kearah "mutual understanding" dalam membentuk masyarakat sivil dan negara Malaysia yang demokratik.

JOM ramai-ramai pergi!!.

0 comments:

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger