Love Rasulullah.

Sunday, July 4, 2010

Selamat datang ke UM ,dik...


Hari ini seronok la juga sebab dapat sambut adik-adik baru masuk UM pagi tadi. Macam biasa menjadi rutin setiap sesi aku dan sahabat-sahabat PMIUM yang lain bertungkus lumus menyambut mahasiswa baru dengan penuh rasa gembira dan syukur.

Seawal jam 8 pagi menunggu di rumah masyitah (RM) tempat biasa. Semua orang tahu , ambil meterial untuk di bawa ke Gate Utama UM untuk sambut adik-adik baru.


Sesak teruk jalan pagi tadi, samada dari Fedral Highway, or bangsar , semuanya sesak. Hmm waktu sesak ni la kami mengambil kesempatan pergi kat setiap kereta ucap selamat datang ke UM, Tahniah, dan sebagainya.

Nampak kelibat 1001 wajah adik-adik baru yang nak jejakan kaki ke UM. Manakala Mak ayah terseyum ceria melihat kami menyambut mereka. Wajah mereka mempamerkan 1001 harapan untuk anak-anak mereka yang menjejak kaki ke UM.


Teringat waktu pertama kali aku daftar masuk UMKL. Watktu tu sesi 2006/07, Mana ada mak ayah nak hantar masuk
sampai gate kolej . Pastu naik kereta satu family, bawa bantal busuk , patung doraemon, wonderpate, spunch box dll. Aku bawa beg segalas ja. Belagak macam senior pula haha.Apapun suvive. Bawa harapan mak ayah dari kampung.

Apapun memang best. Mudah-mudahan , adik-adik baru yang datang UM kali ini , dapat membina jati diri yang kuat untuk masa depan yang baik. Pilihlah kawan yang selalu pakai minyak kasturi jangan cari kawan yang suka potong besi. Jangan malu bertanya ,jika x tersesat sendiri nanti.

Memetik kata-kata mail XPDC " malu bertanya kawan sesat cari jalan pulang" -eNd.

Sekadar berkongsi.
Tak paksa untuk mempersetujui.

0 comments:

Post a Comment

 

Tujuanku Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger